Stožáry pro MHD

Příhradové trakční

Osmihranný jehlanový trakční stožár

Použití:
Stožáry se používají na podpěru tramvajového a trolejbusového trolejového vedení.

Popis:
Stožáry jsou vyrobeny z plechů tvarovaných za studena. Mají osmihranný průřez. Vrchol stožáru je uzavřený.

V základním provedení nemají stožáry otvory pro přívod kabelů do dutiny stožáru. Tyto otvory je ale možné vyrobit na přání zákazníka. Hloubka vetknutí stožáru do povrchu je 150 cm.

Na přání:
NT Otvor pro vyvedení kabelů pro napájení trolejí

M Manžeta pro zvýšení odolnosti stožáru vůči vnějším vlivům

Typ D (mm) D1 (mm) S (mm) H (mm) Lc (mm) T (kN) Hm. (kg)
   M - JTS 6,5 - 9 170 330 5 6,5 8 9 252
   M - JTS 6,5 - 12 170 340 6 6,5 8 12 305
   M - JTS 6,5 - 20 160 400 8 6,5 8 20 440
   M - JTS 6,5 - 32 190 420 12 6,5 8 32 700
   M - JTS 8,5 - 5 170 330 5 8,5 10 5 315
   M - JTS 8,5 - 8 170 370 6 8,5 10 8 400
   M - JTS 8,5 - 12 180 380 8 8,5 10 12 550
   M - JTS 8,5 - 18 200 420 8 8,5 10 18 605
   M - JTS 8,5 - 22 200 420 10 8,5 10 22 755
   M - JTS 10,5 - 6,3 190 370 8 10,5 12 6,3 655
   M - JTS 10,5 - 8 190 400 8 10,5 12 8 685
   M - JTS 10,5 - 12 200 420 10 10,5 12 12 900
   M - JTS 10,5 - 20 240 415 12 10,5 12 20 1130

 

Osmihranný jehlanový trakční stožár s patkou

Použití:
Stožáry se používají na podpěru tramvajového a trolejbusového trolejového vedení.

Popis:
Stožáry jsou vyrobeny z plechů tvarovaných za studena. Mají osmihranný průřez. Vrchol stožáru je uzavřený.

V základním provedení nemají stožáry otvory pro přívod kabelů do dutiny stožáru. Tyto otvory je ale možné vyrobit na přání zákazníka.

Pro zvýšení odolnosti stožáru vůči vnějším vlivům je možné opatřit ho manžetou 300 mm nad přírubou.

Varianta JTS P znamená, že stožár je připevněn k podkladu pomocí příruby.

Na přání:
T Otvor pro vyvedení kabelů pro napájení trolejí

M Manžeta pro zvýšení odolnosti stožáru vůči vnějším vlivům

Typ D (mm) D1 (mm) S (mm) H (mm) A (mm) T (kN) Hm. (kg)
    M - JTS 6,5 - 9P 170 330 5 6,5 520 9 250
    M - JTS 6,5 - 12P 170 340 6 6,5 540 12 290
    M - JTS 6,5 - 20P 160 400 8 6,5 580 20 390
    M - JTS 6,5 - 32P 190 420 12 6,5 620 32 595
    M - JTS 8,5 - 5P 170 330 5 8,5 500 5 295
    M - JTS 8,5 - 8P 170 370 6 8,5 520 8 365
    M - JTS 8,5 - 12P 180 380 8 8,5 540 12 505
    M - JTS 8,5 - 18P 200 420 8 8,5 580 18 550
    M - JTS 8,5 - 22P 200 420 10 8,5 620 22 670
    M - JTS 10,5 - 6,3P 190 370 8 10,5 520 6,3 590
    M - JTS 10,5 - 8P 190 400 8 10,5 520 8 615
    M - JTS 10,5 - 12P 200 420 10 10,5 580 12 805
    M - JTS 10,5 - 20P 240 415 12 10,5 620 20 1015

 

Osmihranný jehlanový trakční stožár

Použití:
Stožáry se používají na podpěru tramvajového a trolejbusového trolejového vedení, současně i pro osvětlovací účely.

Popis:
Stožáry jsou vyrobeny z plechů tvarovaných za studena. Mají osmihranný průřez. Vrchol stožáru je uzavřený.

Stožáry jsou opatřené otvory pro přívod kabelů do dutiny stožáru. Mohou být vybaveny i otvorem pro vyvedení kabelů pro napájení trolejí.

Hloubka vetknutí stožáru do povrchu je 150 cm.

Otvor umístěný nad úrovní zakotvení je uzavřený dvířky, ve kterých se upevní stožárová rozvodnice. Ke stožárům dodáváme i výložníky pro instalaci svítidel.

Na přání:
NT Otvor pro vyvedení kabelů pro napájení trolejí

VO Úprava pro veřejné osvětlení.

M Manžeta pro zvýšení odolnosti stožáru vůči vnějším vlivům

Typ D (mm) D1 (mm) S (mm) H (mm) Lc (mm) T (kN) Hm. (kg)
     M - JTSK 6,5 - 9 170 330 5 6,5 8 9 275
     M - JTSK 6,5 - 12 170 340 6 6,5 8 12 335
     M - JTSK 6,5 - 20 160 400 8 6,5 8 20 480
     M - JTSK 6,5 - 32 190 420 12 6,5 8 32 745
     M - JTSK 8,5 - 5 170 330 5 8,5 10 5 340
     M - JTSK 8,5 - 8 170 370 6 8,5 10 8 435
     M - JTSK 8,5 - 12 180 380 8 8,5 10 12 580
     M - JTSK 8,5 - 18 200 420 8 8,5 10 18 655
     M - JTSK 8,5 - 22 200 420 10 8,5 10 22 795
     M - JTSK 10,5 - 6,3 190 370 8 10,5 12 6,3 675
     M - JTSK 10,5 - 8 190 400 8 10,5 12 8 705
     M - JTSK 10,5 - 12 200 420 10 10,5 12 12 930
     M - JTSK 10,5 - 20 240 415 12 10,5 12 20 1170

 

Osmihranný jehlanový trakční stožár s patkou

Použití:
Stožáry se používají na podpěru tramvajového a trolejbusového trolejového vedení, současně i pro osvětlovací účely.

Popis:
Stožáry jsou vyrobeny z plechů tvarovaných za studena. Mají osmihranný průřez. Vrchol stožáru je uzavřený.

Stožáry jsou opatřené otvory pro přívod kabelů do dutiny stožáru. Mohou být vybaveny i otvorem pro vyvedení kabelů pro napájení trolejí.

Pro zvýšení odolnosti stožáru vůči vnějším vlivům je možné opatřit ho manžetou 300 mm nad přírubou.

Varianta JTS P znamená, že stožár je připevněn k podkladu pomocí příruby.

Otvor umístěný nad úrovní zakotvení je uzavřený dvířky, ve kterých se upevní stožárová rozvodnice. Ke stožárům dodáváme i výložníky pro instalaci svítidel.

Na přání:
NT Otvor pro vyvedení kabelů pro napájení trolejí

VO Úprava pro veřejné osvětlení.

M Manžeta pro zvýšení odolnosti stožáru vůči vnějším vlivům

Typ D (mm) D1 (mm) S (mm) H (mm) Lc (mm) T (kN) Hm. (kg)
    M - JTSK 6,5 - 9P 170 330 5 6,5 520 9 275
    M - JTSK 6,5 - 12P 170 340 6 6,5 540 12 315
    M - JTSK 6,5 - 20P 160 400 8 6,5 580 20 425
    M - JTSK 6,5 - 32P 190 420 12 6,5 620 32 635
    M - JTSK 8,5 - 5P 170 330 5 8,5 500 5 330
    M - JTSK 8,5 - 8P 170 370 6 8,5 520 8 400
    M - JTSK 8,5 - 12P 180 380 8 8,5 540 12 580
    M - JTSK 8,5 - 18P 200 420 8 8,5 580 18 610
    M - JTSK 8,5 - 22P 200 420 10 8,5 620 22 730
    M - JTSK 10,5 - 6,3P 190 370 8 10,5 520 6,3 605
    M - JTSK 10,5 - 8P 190 400 8 10,5 520 8 635
    M - JTSK 10,5 - 12P 200 420 10 10,5 580 12 845
    M - JTSK 10,5 - 20P 240 415 12 10,5 620 20 1060

 

 

Trubkové trakční

Trubkový trakční stožár

Použití:
Stožáry jsou určeny pro zavěšení trolejového vedení. Na přání je možná úprava horní části pro montáž výložníku veřejného osvětlení.

Popis:
Třístupňový stožár vyrobený z ocelových trubek. Standardně je stožár opatřen ochrannou manžetou a je zaslepen na obou koncích. Stožár také může být opatřen dvířky.

Na stožár mohou být použity všechny vhodné druhy povrchových úprav.

Standardně je stožár vetknut 1,5 m do povrchu.

Typ Celková délka (m) Dílčí délky (m) Nadzemní výška (m) Hmotnost (kg)
L1 L2 L3
B9 9 4,4 2,25 2,35 7,4 636
B10 10 4,8 2,55 2,65 8,4 701
Materiál Ø 273 / 12,5 Ø 219 / 12,5 Ø 159 / 12,5  

Trubkový trakční stožár

Použití:
Stožáry jsou určeny pro zavěšení trolejového vedení. Na přání je možná úprava horní části pro montáž výložníku veřejného osvětlení.

Popis:
Třístupňový stožár vyrobený z ocelových trubek. Standardně je stožár opatřen ochrannou manžetou a je zaslepen na obou koncích. Stožár také může být opatřen dvířky.

Na stožár mohou být použity všechny vhodné druhy povrchových úprav.

 

Standardně je stožár vetknut 1,5 m do povrchu.

 

Typ Celková délka (m) Dílčí délky (m) Nadzemní výška (m) Hmotnost (kg)
L1 L2 L3
C9 9 4,4 2,25 2,35 7,4 778
C10 10 4,8 2,55 2,65 8,4 851
Materiál Ø 324 / 13,5 Ø 245 / 12,5 Ø 168 / 12,5  

Trubkový trakční stožár

Použití:
Stožáry jsou určeny pro zavěšení trolejového vedení. Na přání je možná úprava horní části pro montáž výložníku veřejného osvětlení.

Popis:
Dvoustupňový stožár vyrobený z ocelových trubek. Standardně je stožár opatřen ochrannou manžetou a je zaslepen na obou koncích. Stožár také může být opatřen dvířky.

Na stožár mohou být použity všechny vhodné druhy povrchových úprav.

 

Standardně je stožár vetknut 1,5 m do povrchu.

 

Typ Celková délka (m) Dílčí délky (m) Nadzemní výška (m) Hmotnost (kg)
L1 L2
D9 9 5,5 3,5 7,4 948
D10 10 5,5 4,5 8,4 1028
D11 11 6,5 4,5 9,4 1135
C12 12 6,5 5,5 10,4 1215
Materiál Ø 324 / 13,5 Ø 245 / 14  

 

Základy stožárů

Základový rošt trakčních stožárů

Základový rošt je určený pro trakční stožáry. Rošt se usazuje do betonového základu. Parametry betonového základu musí navrhnout projektant především s ohledem na únosnost půdy v dané lokalitě.

Typ d (mm) c (mm) c1 (mm) h1 (mm) L (mm) A (mm) n kg
ZRT-30-400 30 500 500 70 800 400 4 48
ZRT-30-420-8 30 550 550 70 800 420 8 65
ZRT-36-400 36 520 520 75 1000 400 4 65
ZRT-36-420-8 36 550 550 75 1000 420 8 96
ZRT-36-500-8 36 600 600 75 1000 500 8 110
ZRT-42-400 42 540 540 80 1000 400 4 85
ZRT-48-400 48 580 580 90 1200 400 4 110

   

Mobilní rošt trakčních stožárů

Použití:
Mobilní základy se používají pro dočasné přeložení trakce (na stavbách, při rekonstrukcích), případně v místech, kde není možné vetknout stožár pod úroveň terénu (tunely, metro, inženýrské sítě).

Popis:
Mobilní základ - ocelová konstrukce vyplněná betonem. Standardně se skládá ze dvou spojených základových bloků, které jsou přizpůsobené k namontování přírubového stožáru.

Každý blok je v případě potřeby použitelný i samostatně.

Parametry:

  • Hmotnost 1 bloku: 7500 kg
  • Hmotnost 2 bloků: 15000 kg
  • Zatížení stožáru (2 bloky): až 16 kN
  • Rozměry (1 ks): 2000 x 2000 x 750 mm

(v závislosti na výšce zavěšení trakce)